U oku kamere: Hiperrealizam slikara Ive Kajzera ‘uplovio’ u galeriju Adamić @ Opatija

Ivo Kajzer

Ivo Kajzer

Blok veduta s barkama i njihove čežnje najvećim je djelom fokusiran na realistički prikaz stvarnosti. Scena je simulirana, naizgled je realnija od same stvarnosti. To je pogled na stvarnost izvana, kombinira prirodan način i dramatičnost njihova otuđenja. Kada prvi put pogledate krajolik umjetnika, možete vidjeti prazan grad i prazne ulice. Ispuni nas osjećajem samoće i praznine.

ivo_kajzer_izlozba_adamic_2016_opatija-7

Opatija – Izložba “Između istine i čežnje” slikara hiperrealizma Ive Kajzera nedavno je otvorena u prostoru knjižare i galerije Adamić.

Izložba Ivana Kajzera ne bavi se samo prikazom djela hiperrealizma, već nudi i odlično uspostavljenu komparaciju prema umjetnosti drugih medija. Isto tako, izložba nudi i pomalo nostalgičan pogled na to poglavlje umjetnosti u 20. stoljeću, kao i na prikazane motive. Ivo djeluje unutar tradicije zavičajnog slikarstva. Nadahnut je svijetom koji nestaje, a koji ima magičnu vrijednost predmetnoga i osjećajnoga. Njegove slike sadrže u sebi i dio tradicionalne ideje o dostojanstvu majstora-zanatlije, ali on je i nešto drugo i nešto više. U nesputavanoj autorovoj stvaralačkoj slobodi odvija se proces sazrijevanja i utvrđivanja individualnih poetika iz kojih se rađa autentično djelo. Izložbu čine dvije tematske cjeline koje se međusobno prepliću.

ivo_kajzer_izlozba_adamic_2016_opatija-5

Blok veduta s barkama i njihove čežnje najvećim je djelom fokusiran na realistički prikaz stvarnosti. Scena je simulirana, naizgled je realnija od same stvarnosti. To je pogled na stvarnost izvana, kombinira prirodan način i dramatičnost njihova otuđenja. Kada prvi put pogledate krajolik umjetnika, možete vidjeti prazan grad i prazne ulice. Ispuni nas osjećajem samoće i praznine.

U Kajzerovim je slikama zaustavljeno vrijeme u jednome trenu. To vrijeme sintetizira cijeli motiv. Ono je sjećanje na taj motiv, ali ne njegova vjerna slika, kako se u prvi tren može činiti, nego idealizirana, poetična ili romantična slika toga motiva. Ona je iluzija ideje stvarnosti, a ne tek iluzija stvarnosti.

ivo_kajzer_izlozba_adamic_2016_opatija-4

Neki savršeni mir, smirenost, tišina izbijaju iz tih primorskih motiva; metafizički mir postignut izvanrednom, gotovo dalijevskom plastičnošću predmeta, naročito barka na zrcalu tihoga mora i odsustvom ljudskoga bića. I ta savršeno tiha morska površina daje slikama poetičan i metafizički izražajni element. Drugu cjelinu izložbe čine morski prizori. Ivan ne samo da realno prikazuje more, nego se bavi i problemom refleksija i svijetlih i tamnih dijelova, tretirajući slikarski medij poput fotografskoga. Uz to, ovdje je važan i psihološki trenutak utjecaja na gledatelje. Susret s fantastično realno prikazanim morem u prostoru izložbe začudan je i nadrealan. Sve njegove slike nastale su kroz igru svjetla. Svjetlo se prelama i prepliće, odražava u predmetima i čini te predmete.

Slike Ive Kajzera pružaju nam višestruk “uvid u unutrašnjost”, iako će se mnogi gledatelji zaustaviti fascinacijom proizašlom iz tehničke perfekcije, no to bi značilo odati samo priznaje ruci i oku, a ja bih pohvalila slikarski duh i ideju. Ivo ima dar za atmosferu, za taktilnost, za mjeru. Ove slike su tihe. Unutra je sve što se želi reći., istaknula je Laura Varljen Herceg, mag.educ.art, u katalogu koji prati izložbu.

ivo_kajzer_izlozba_adamic_2016_opatija-6

N. Cvjetović / PodUčkun.net

Ovo je arhivski članak. Stranice su u međuvremenu redizajnirane.

Kreni od početne stranice - Poduckun.net