Razgovor: Deniz Zembo 'prvi' MasterChef

deniz_jasna…ekskluzivno, nakon emitiranja gostovanja u MasterChefu, prvi donosimo razgovor s najboljim kuharom u Hrvata – Denizom Zembom…
…hotel s tri zvjezdice, no kuhinja je za pet – Zembo kreće na ‘gastro pohod’ u Pulu…
…video isječke, iz MasterChefa, pogledajte u nastavku teksta…

Volosko – Jučerašnje gostovanje Deniza Zembe, u kulinarskom showu MasterChef, izazvalo je nezapamćenu potragu u virtualnom svijetu za najboljim kuharom u Hrvata – ako je suditi prema riječima člana žirija Tomislava Gretića.

Liburnija.net: Le Mandrać @ Volosko

Vlasnik i chef restorana Le Mandrać, smještenog u samom srcu Voloskog, uz stare ‘tirabarke’ oplemenio je ponudu i podigao destinaciju u neke druge sfere.
Deniza Zembu smo ‘uhapsili’, samo dan nakon emitiranja emisije, i poćakulali o svemu. Destinaciji, MasterChefu, Voloskom, Le Mandraću i njegovom gastro putu, a upravo je Le Mandrać artikulirao ono što danas nazivamo tradicionalnom hrvatskom kuhinjom na inovativan način, te nastoji povezati moderne kuharske tehnike i trendove s ultimativno vrhunskim sastojcima.
No, Deniz Zembo nije samo vrhunski kuhar, nego i beskrajno zabavan lik, znaju svi Vološćani i kolege iz struke, dok je jučerašnji duel s Predragom Robertom Žmirom, potvrdilo ove epitete pred milijunskim gledateljstvom.
– Tom mi je dao odličan kompliment, ne znam jesam li najbolji, ali vjerujem da sam inspirativan za druge. U Opatiji samo potaknuli mlade da se školuju za kuhare, čak sam dobio i ponudu da odem predavati u Ugostiteljsku školu. S novim ravnateljem Damjanom Miletićem, opatijska Ugostiteljska škola dobila je ‘novi vjetar u leđa’, kazao nam je Zembo.
I kako je bilo u gastro duelu…
– Bilo mi je super. Cijelo vrijeme sam nasmijavao ekipu, kamermane, kandidate…, a na kraju sam nasmijao i samog sebe. Imao sam odličnog protivnika, koji je napravio nekoliko tehničkih pogrešaka, ali sve su to stvari koje dolaze iskustvom i radom. Pobijedio sam za dlaku, ali u kuhinji uvijek presuđuju nijanse. No, to je show, a ovo što vidiš u restoranu je realnost. Krv, znoj i suze. Samo pogledaj mene, dodao je Zembo.
O žiriju, Zembo ima samo riječi hvale, a kako je doživio emisiju MasterChefa…
– Žiri je posebna priča. Tom je vrhunski kuhar, Mate je pravi showman, ali i ima znanje, te obojica znaju praktično prenijeti znanje. Inače s Matom sam često imao priliku zajedno raditi, tako da funkcioniramo super. Ekipa u emisiji je OK, moram priznat da sam pogledao prvu emisiju i nakon toga nisam niti gledao. No, tek sada vidim kako su napredovali u samo tri mjeseca, a fascinantna mi je prezentacija jela i inovativnost koju pokazuju u posljednje vrijeme, pohvalio je Zembo.
Liburnija.net: Deniz Zembo i Robert Predrag Žmire @ MasterChef

Počeci u kulinarstvu su mu bili neobični, od Banja Luke, preko Londona do Voloskog…
– Počeo sam ’91. kada sam otišao iz Banja Luke u London, učit jezik, a ostao sam gore deset godina. Sve je počelo radom u restoranu, ali na kraju sam imao svoj vlastiti sandwich bar. Vratio sam se u Hrvatsku, a sve pare koje sam zaradio, zatukao sam na franšizu od McDonaldsa. Onda sam gruno do kraja, i opet sve pare puknuo u Le Mandrać. A sad je došlo vrijeme da napravim još jedan iskorak, istaknuo je Zembo.
Kako je mala, tradicionalna sredina, prihvatila ‘staklenu kocku’ na samom Mandraću…
bijela-palenta-s-kvarneskim-skampom-i-redukcijom-od-pomidora-i-sipinog-crnila
– Uh, bilo je veselo. Došao sam u malu sredinu poznatu po gastronomiji, gdje su stvari ukalupljene, a uspio sam napraviti pravu malu gastro renesansu. No, u početku sam bio neshvaćen, a ne moram ti ni pričati što su ljudi mislili. Za uređenje sam angažirao Idisa Turata, i još je ovo sve skupa odlično ispalo, mislim na uklapanje staklene kocke u ambijent Voloskog. Došao sam ‘ko svemirac i koncept mi funkcionira već osam godina.
Sadašnje stanje u destiniciji, tj. na Opatijskoj rivijeri…
– Obzirom da destinacija pada i slabi, kongresi nam odlaze kao i gosti dobre platežne moći, tako sam se i ja odlučio proširiti posao. I opet, k’o luđak krenuo sam u avanturu, i uzeo u najam mali hotel, Amfiteatar, u samom centru Pule pokraj Arene sa 17 soba, tri zvjezdice i piči. Planiram razdijeliti cijelu priču u tri cjeline – restoran, terasu i hotel – i sve ću posebno brendirati. Neću pretjerano filozofirati, a opet će sve imati jedan drugačiji ‘touch’, s posebnom vinskom i pivskom kartom. Otvorenje će uslijediti uskoro, a u pripremi je suradnja s Pula film festivalom, kazao nam je o planovima za skorašnju budućnost Zembo.
Poslovnim izletom u Pulu, Zembo širi priču započetu u Le Mandraću, i to s vodičima, kapicama i bodovima…
– Jelo “nova fritaja”s kvarnerskim škampima, tartufima i divljim šparogama ocijenjeno je s 19 bodova od mogućih 20 bodova, kao najinovativnije i najmaštovitije jelo u Hrvatskoj. A malo je restorana koji imaju svoje autorsko jelo. Pa prođi đir po regiji, niti jedan restoran ga nema. Ovo je prava kreacija – izum – nova fritaja. Moraš se stalno dokazivati, nema više života na staroj slavi, završio je Zembo.
Mi vam više nećemo ništa pisati, napravite đir do Voloskog i posjetite Le Mandrać, a dotad pogledajte video prilog i saznajte zašto su gledatelji ‘poludjeli’ za Denizom Zembom.
Radovan Zembi: Kuhaš inspirativno i bezobrazno

Pogledajte gdje nas je sve Zembo nasmijao!

Kome se ipak najmanje svidjelo jelo Deniza Zembe?

Nikola Cvjetović / Liburnija.net
Foto: MasterChef, Liburnija.net
Vezane vijesti:
VIDEO: Deniz Zembo u gostima… @ Masterchef
Novo priznanje vrhunskim liburnijskim restoraterima
FOTO: Udruga AKT predstavila zajednicu Terra Madre @ Opatijski portun
Rivijera Opatija Gastro – destinacija vrhunske gastronomije
Kukuriku: Pioniri slow fooda
Draga di Lovrana: Savršenstvo ”od mora do zelenila”
Veliko gastro priznanje za Le Mandrać
Le Mandrać: Jedinstveno gastronomsko iskustvo
Johnson: Morske delicije dovedene do savršenstva
Laurus: Kreativna kuhinja uz savršen pogled
Bevanda: Gastronomski trenutak uz šum valova

Ovo je arhivski članak. Stranice su u međuvremenu redizajnirane.